handsome & beautifull person

Thursday, June 28, 2012

SAHABATKU

assalamualaikum,
salam sedih dr hati aku kali ni..
sahabat ak yang selama ni ada untuk nasihat n igtkn aku dalam semua bnde akhirnye terpakse tinggalkan aku sebab ade masalah yang sangat rumit..
sedih sgt2...
mlm td drpd pukul 10mlm sampai kol 8 pagi,kami g wat kerja sambilan..kira stok dkt carefour..
dapatlah dalam rM 5o.Oo....xde la bnyk mane...
balik je dari kerja,dia yang bawak motor,ak dok belakang je lah kan....xtau knpe xsemena2 ak terbyg semua kngn aku dgn die....ak menangis atas moto....
mmg susah nak lepaskan semua kenangan yang dicipta....xkire pahit ke manis..
ak sangat2 x leh nak tahan sebak aku ni...pedih sgt2....kawan yang ak paling sayang akan tinggalkan aku....
walaupon mmber2 ak ckp "bknye xleh jmpe lagi" but still ak tau yg aku akan ssh nak jmpe die lagi..die dok trggu,aku dok johor....
mase kami sampai dkt kdai mkn,ak pon bkak helmet n die tau dh ak nanges...ak kalau leh nk smbnyikan dkt die yang ak sedih.....tp ak xkuat untuk smbnyikan perasaan sdh aku ni.....ak tgk mke die dh lain.mgkn die x sampai hti nak tgk ak nanges n rse berat hati nak tgglkn aku...ak cbe tenangkan diri...kami pon dok dkt meja makan n ak pon order mknn n air...disebabkan ak tgh blurr x tau nk order ape,ak pon g lah order roti sardin n teh tarik...ak jarang minum teh tarik,yang biasenye minum teh tarik ni mmber aku ni je lah...tgh2 mkn,tetibe ak terpandang teh tarik yang ak order td....ak teringatkan die....ak amek tisu n tutup muka aku,nak smbnyikan dkt die yang ak nanges...tp dia perasan....
mmg sgt sebak...
every single bnde yang die buat bermain2 dkt kple aku ni...
kdai yang sllu kami g mkn,
lagu yang sllu dia dgr
lagu yang sllu kmi nyanyi same2
air yang die suke,
mknan yang die sllu mkn
bnde2 tu sume buat aku mkin xleh nak tahan sebak aku ni...
bile ak rse ak dh x thn sgt nak menagis,aku pon lari g toilet...
puas ak mngs dkt dalam toilet 2..
pas 2 aku blik smle n sambung mkn...disebabkan trllu sdih..ak makan pon x abis...
ak decide nak balik....
bile kami sampai rumah,die trus siap2 nak g amek awek die
die naik moto sbb awek die kate die nak rase kali terakhir naik moto 2..
masa 2 dada aku dh penuh sebak..tinggal tggu tumpah je...
lepas je dia g amek awek die ak tros g naik tingkat atas n nanges mcm ape..
ak sedih sampai trtdo....
ak bgn2 je ak terpandang selimut dia...
ak xtau knpe sebak 2 dtg teros dlm hti ni..
ak cbe tahan tp xleh,ak try jalan2 dlm rumah..tp makin ak jalan makin sebak dada aku
bile ak tgk tmpt die mkn,toilet,ruang tamu tempat dia solat....sebaknye dada aku tuhan je yang tau....
n once again,mata aku bocor balik...
ak xtau mcm ne caranya untuk ak hilang kan rase sedih dlm diri ni..
makin nak lupa makin die dtg....
lps dh xtau nk buat ape,ak pon text mmber ak ni....
ak tnye die ade dkt mne...then die ckp die tgh mkn dgn awek die....
pas 2 ak ckp la dkt die yang ak trlalu sedih n xtau nak buat ape lagi..
pas 2 awek die balas..
awek die ckp
"lan...jgn mcm ni..relakan dia pergi..dia lagi berat hati nak tinggalkan kite,kite kne buat kuat dpn dia..ko sedih,ak ni lagi la...just doakan yang terbaek untuk dia..ak xnk tgk air mata dia jatuh sebelum dia pergi nnt"

lps ak bce ni air mate ak makin laju turun...
ak mmg xleh nak control sedih ak...betapa rapatnye kiteorg,susah sng same2...n skrg dia kne tinggalkan aku...sangat pedih....ak rse mcm hati ni dh kne hempas dgn batu...
ak tau awek die akan lagi sdih dgn perkara ni....tp ak mmg xkuat
mlm ni dlm kol 9 dia akan bertolak balik ke terengganu..
ak xtau same ade ak nak g skli hntr die ke bas atau pon x...
lau x g ape plak die ckp..
tp kalau ak g kompom2 ak akan menanges terok nnt...
sangat buntu...

yaALLAH tenangkan lah hati aku ni ya ALLAH
permudahkanlah urusan sahabatku
lapangkanlah dadanya
tenangkan mindanya...
agar bisa dia tempuh hari2 nya kelak...
sudah tiada lagi aku untuk mmbri nasihat untknye,sudah tiada lagi dia untuk menasihati aku dan membimbing aku...hanya satu yang kupohon darimu yaALLAH
ketemukan lah kami semula suatu hari nnt dalam keadaan yang menggembirakan...
dan kau jauhkanlah dari kami segala kesedihan..

"amin,kalau ko bce ape yang ak tulis ni..ak nak sangat2 ko tau yang ko lah satu2nya sahabat aku yang sentiasa senyum untuk aku..maafkan aku kalau hari2 terakhir ko dgn aku,aku buat ko mrh or tersinggung...ak terpakse buat mcm 2 sbb ak xnk cipta kenangan yang manis dgn ko,sbb perpisahan yang berlaku akan menyebabkan kenangan manis 2 jadi sangat perit...sangat pahit untuk dilupakan..
beberape hari ko ade dkt sini,ak sentiasa mudi kalau ko ajak g mane2 kan??....ak marah2..ak ckp ak xde mood..n mcm2 alasan ak bg...kalau ko nak tau,alasan 2 sumenye bohong.....ak bkn bnci kau amin,ak cme x sanggup nak lepaskan sahabat yang baik mcm ko....teruskan berjuang dalam hidup kau,n tolonglah jangan lupakan aku dalam doa kau...ak nak kite jadi sahabat dunia akhirat....kau sahabat terbaik untuk aku..tolong maafkan segala kesalahan yang ak dh buat dkt ko sepanjang kite knl sblm ni,halalkan segala makan n minum aku,..."

SAHABAT SELAMANYA
kamsahamida
anyeong.........

No comments:

Post a Comment