handsome & beautifull person

Saturday, December 15, 2012

plan ALLAH

assalamualaikum w.b.t
dh sgt2 lame rsenye x meng "update" blog nih..
drpd pertghn semester 5 smpai skrg....dr puase smpai skrg x update pape...
xde post pasal hri raye pon..
sbb seminggu raye je aku xcdnt....
xcdnt moto,patah tangan kanan n patah bahu kiri....2 minggu lps xcdnt tros kne sambung smule sem 5..agak payah mase tuh... kebnyakan manusia yang duu aku panggil "KAWAN" nth hlg kemane,,
saat aku ssh boleh dikire dgn jari spe yg sudi n sanggup nak tolong..
tempuh sglenye dgn sabar,tabah dan redha..
alhamdulillah akirnye abeh gak sem 5,walaupon smgt hmpir putus,tp masih teruskan..
thnks yg pade manusia yg bernama "SAHABAT"...sbb bnyk sgt tolong... jasa korg xkan luput dlm fikiran n hati aku ni...
 lps dh abeh sem 5,ak g buat operation tgn,masuk besi...i am becoming a robort..hahahha
sakit..perit...tp redha.
lps beberape minggu,result exam kuar...pkl 4 pagi aku check..bersyukur yang teramat sgt pade ALLAH S.W.T sbb i am one of the dean list...dapat dekan....alhamdulillah,mase dpt result tu tuhan saje yg paham betape sebaknye dade aku ni...mengenngkan musibah yang jadi dan betape perit jerih usaha yang aku bg n semangat yang diberikan oleh sahabat...buat aku sgt sebak...ALLAH pnye plan tu sgt hebat...
kesykuran aku sgt2 pnjatkan pade ALLAH...
lps dh dapat result,ak carry on dgn industrial training...aku uruskan rmh sewa yg sgt sukar utk ak peroleh,aku dok mersing johor,n praktikal dkt kuala kangsar perak...can u imagine??
so hard to find a house..
tp berkat doa mak ayah,alhamdulillah manusia yg bernama cik ZAH sudi sewakan rmh dkt aku..
3.12.12..tarikh first masuk kerje,kne g offiice utk dftr as a practical student..bile aku tunjuk srt dr pd doktor yg ak ni xleh wat keje berat,pihak ofice kate kalau nak tunjuk sila pergi kilang lain..sgt terkejut..so aku simpan je surat tu..
skrg tgh ber practkl,1st n 2nd week dkt roller room...mggu dpn dkt dprtmnt lain...hopefully semuenye akan ok...skrg lbh brhati2 menggunakan tangan...
dan lbh sbr n menahan hti drpd sakit...hahaaahaaa...

No comments:

Post a Comment