handsome & beautifull person

Friday, October 7, 2011

~~pasrah~~

menangis tahan sebak dkt dada yang mmg xleh nak dibendung ag....
sebab aku rase usaha aku yang 4 hari x tdr malam sebab stdy QMT adelah teramat x berbaloi...bile ak ckp x tdo means ak mmg xtdr langsung (malam je la..siang amek kau)..
sepanjang malam ak membahagi mase utuk ajar mmbe2 ak pasal qmt...n malangnye xde sape pon nak ajar aku..tp xpe sbb org kate kalau kite ajar org kite akan lebih paham n lebih ingat..
naik moto ge sana n gi sini ..sbb rmh mmbe2 ak sume jauh2...so terpakse berkorban utk exam..
tibe hari yang dinanti2...exam QMT....xtau knpe haritu ak pnye jantung berdebar2 sgt kencang....sampai nak isi borang kejadiran n nak isi butir2 diri dkt kertas pekse pon sampai menggigil tahap ak xleh nak menulis...fuh...maybe sgt takot kot..mase duduk dkt kerusi exam 2..ak bukak kertas soalan slow2 sambil bace bissmillah..tgk soalan satu je ak dh blur....otak ak tros x berfungsi...ak tau nak jawab mcm ne tp ak keliru dgn rumus yang ak igt....sangat keliru sampai tahap aku nak bangun n nak tnye je mmbe2 ak..tp xleh nak buat mcm 2 sbb exam kan..kalau la eXam leh wat mcm 2..perghhh....mmg ak la org paling bahagia skrg neyh...tp nak buat mcm ne..xleh kan...so ak just terdiam n just redha ape yang aku jawab...boleh dikatakan semua soalan aku ragu2 tahap gaban.....yang aku yakin leh jawab cume soalan last n second last...dh la carry marks ak rendah...kalau setakat soalan 8 n 7 je yang aku leh jawab..alamatnye repeat la sem depan...

"masa menjawab telah tamat dan anda diminta untuk berhenti menulis"
rase mcm nak gugur jantung ni bile die ckp mcm 2....alamak mase ak dah xde...mcm ne ni..mmg la ak jawab semua soalan tp ak xyakin langsung dgn jawapan ak..nak double check pon xleh dah sbb mase dh x de..
lepas penjage periksa 2 kutip semua paper...die mntk kiteorg tinggalkan dewan exam dgn keadaan senyap....ak mmg kompem2 la senyap sbb ,masih memikirkan exam td...sangat2 x tenteram...mase turun tangge 2 ak dh rse lain mcm...sebak dkt dada aku ni tetibe je datang...nak nangis ramai orang...ak just diam...mmbe ak ag sorg ni asyik cakap die repeat,repeat,repeat...giler bapak pnye "fake"..siyes....n mase turun tangge 2 gak baru ak igt yang ak xhntr lagi surat penukaran nama kelab aku..fuhh..selamat igt..so ak pegi la pejabat hep utk hantar borang 2...dh siap hantar aku pon naik kereta mmbe aku...ak biasenye naek moto je pegi exam..tp haritu die willing nak hantar aku...ak pon ok je la...save sikit duit mnyk...masuk je dalam krete..ak diam...senyap je...bdk2 ni cakap pon ak wat dek je....n tetibe dekat radio die mainkan lagu
"selamat tinggal" by zizan n dina...n ak yang diam td mmg xleh tahan dh air mata ni....sbb ak tkot sgt aku xleh nak jmpe mmbe2 ak lg..dgn cara ak jawab exam td mmg sgt2 menyebakkan dada aku ni...ak nangis...mmbe ak tnye aku..tp aku diam..makin die cakap makin aku xtahan sebak..sepanjang jalan aku nanges..tp nanges yang x berbunyi...orang kata nanges x berlagu..huhuhuhu...then tetibe je mmbe ak ckp die nak g makan n die ajak aku makan sekali...ak ckp aku malas sbb ak mmg dalam mood on diet..dh berat sgt..huhuhuhu..tp die pakse gak...ak g kdai makan tp ak x order ape2 pon...dh xde selere disebabkan exam n diet aku ni..n dkt kdai makan pon air mata aku masih bergenang n mengalir..aku usap slow2 sbb xnk kasi org nampak..
habis je makan aku teros balik n masok bilik then teros tidur...ak bgn2 je dh pukul 8.30 malam...ak tdr 8 jam..fuh...mmg membalas dendam..

mlm 2 mmbe ak ajak ak makan..ak ckp ak xnk tp sbb die pakse ak n aku pon kesiankan die..so ak pon g..makan n makan then ak sambung stdy....stdy txl pulak kali ni sbb esok dh exam...sangat penat....mase ak stdy txl 2 ak dh tawar hati n xde semangat nak stdy..ak stdy pon ala kadar je sbb ak malas nak fokus sgt..sbb atas ape yang dh jadi dekat paper QMT td..buat aku rse mcm sia2 je kalau aku fokus pon sbb ak mmg xleh nak jawab....ak mmg stdy ala kadar je malam 2...esok pgnye dh nak exam...ak still xtdr..ak balik umah n siap2 n aku igtkan nak baring2 jap...tp ak terlelap..n sangat bangsat bile mmbe ak yang sorg ni bile die dah siap n dah nak naik kerete baru nak kejutkan aku...kuang ajar ke x nmenye 2...agak2 la ko kalau nak selfish pon..melampau sangat dah...mentang2 la ko naik krete ko biar je ak yang naik moto ni...sedar la sikit,ko pon kalau nak g kelas ak gak yang hantar,,,jgn sampai ak gne selfish aku ni..kalau x mmg hadap la ko g kolej jalan kaki...tolong sedar diri sikit,,ak dh la stress pasal exam ko lagi nak buat hal dgn aku...ak lupekan geram aku 2 sekejap n aku teros sarung baju...n tros siap2 nak g amek exam...ak start moto then tros gerak...n ak sgt x puas aty nye bile ak nampak mmbe ak td masih tunggu dkt tepi jalan..dkt dalam krete...padan mke...g lambat gak ko...lain kali jgn nak berlagak advance sgt nak naik krete...sedar la diri 2 sikit...erghhh..geram tol...
sampai je dewan pekse aku masuk n tros jawab..alhamdulillah..ALLAH mudah kan urusan aku dgn bg soalan yang aku leh jawab..alhamdulillah...habis je exam ak teros balik n teros tdr....bgn2 je ak tgk just ade mmbe umah aku sorg je..mmbe ak td nth kemana pergi agaknye...lantak la...budak selfish xyah nak difikirkan sgt....ak g toilet n bersihkan diri n tros g kuar release tension...akhirnye berakhir gak semester ketiga(3) yang agak membunuh aku diam2 ni..im free....!!!!!!!

1 comment: